Tauragės „Šaltinio“ progimnazija

Vizija, misija, išskirtinumas

Vizija

„Šaltinio“ progimnazija – auganti ir auginanti bendradarbiaujančius kūrėjus bendruomenė.

Misija

Tauragės “Šaltinio” progimnazija vykdo priešmokyklinį ugdymą, teikia pradinį ir pagrindinio ugdymo I pakopos išsilavinimą, kuria motyvuojančią aplinką kūrybiškam ir kryptingam patyriminiam mokymuisi, ugdo pilietinį ir tautinį sąmoningumą, skatina kiekvieną mokinį prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi ir siekti sėkmės.

Išskirtinumas

Gamtosauginė veikla
Gamtosauginė veikla

Nuo 2009 m. mokykla vykdo Gamtosauginių mokyklų programą. Kiekvienais metais bendruomenei už pasiekimus darnaus vystymosi švietimo srityje įteikiami Tarptautinis Gamtosauginių mokyklų programos sertifikatas ir Žalioji vėliava. Jų – 11 (2020 m.).

„Sąmoningesnio mąstymo ir švaresnio pasaulio link“.
(Lina Bružienė)

Nuo 2015 m. – Darnios mokyklos programos dalyviai. Už kokybišką ir atsakingą darnaus vystymosi iniciatyvų įgyvendinimą – 2 Auksiniai sertifikatai (2018, 2019 m.)

Inicijuojame, organizuojame ir aktyviai dalyvaujame aplinkosauginėse veiklose bei sprendžiame ekologines problemas. Veiklos prasideda klasėse, išsiplečia visoje mokykloje ir galiausiai skatina pokyčius vietos bendruomenėje. Mokiniai kartu su mokytojais kuria miesto erdves: Inkilų instaliaciją miesto Kartų parke, Miegapelių alėją Pagramančio regioniniame parke. Mokyklos bendruomenė kasmet rūpinasi šalia esančio miško švara. Mokiniai tiria mokyklos aplinką, apibendrinę tyrimus, pristato VGTU organizuojamose konferencijose.  Mokykloje ne tik rūšiuojama, bet ir surenkami nebenaudojami skėčiai, iš kurių mokiniai gamina mezgimo virbalus, drabužių kabyklas bei siuva sportinės aprangos maišelius.

Išskleisti Suskleisti
IT pradiniame ugdyme

Aktyviai informacines technologijas pradiniame ugdyme diegiame nuo 2010 metų. Progimnazija yra viena iš šešių pilotinių Lietuvos mokyklų kūrusių ir išbandžiusių (2010-2012 m.) Inovatyvių mokymo metodų ir IKT diegimo pradiniame ugdyme organizavimo metodiką. Progimnazijos mokytojų patirtis aprašyta Ugdymo plėtotės centro leidiniuose „Inovatyvių mokymo(si) metodų ir IKT taikymas“ bei profesorės Valentinos Dagienės teikimu UNESCO švietimo informacinių technologijų instituto elektroninėje knygoje.

Skaitmeninis raštingumas – gyvybiškai svarbus XXI a. įgūdis.

Pažinimo, kūrybiškumo ir skaitmenines kompetencijas mokiniai ugdosi informatikos pamokose. Kūrybiškai pasiruošti ir integruoti informatiką skirtingų ugdymo dalykų pamokose mokytojams ir mokiniams padeda informatikos ir technologinės kūrybos mokymosi programa „Vedliai“.

Inžinerijos pagrindų, problemų sprendimo, kūrybiškumo mokiniai mokosi Robotikos užsiėmimuose.

Išskleisti Suskleisti
Mokyklos erdvės

Progimnazijoje erdvės kuriamos susitarus su mokiniais. Dažniausiai patys mokiniai jas ir kuria kartu su mokytojais, tėveliais, menininkais, kūrėjais.

Progimnazijos erdvės – mokymuisi, poilsiui, žaidimui, draugystei.

Kartu su dailininke Sigute Ach sukurta mokymosi-poilsio erdvė „Vėjų pieva“, kurioje žaismingai įkomponuotos progimnazijos bendruomenės vertybės. „Kūrybos sparnas“, papuošęs aktų salę, tapo įkvėpimo ieškančiųjų      susitikimo vieta. Kartu su edukatoriumi ir vaikiškų knygų autoriumi Pauliumi Juodišiumi sukurta erdvė – „Pabaisiukų kiemas“ kviečia užsukti mėgstančius skaityti arba tuos, kurie, kuria savo klasės taisykles. „Šachmatų karalystė“, sukurta bendradarbiaujant su Tauragės MKC, suburia tuos, kuriems „…labiausiai rūpi figūros“ J. Kuriant Kulinarijos klasę kartu su Alfu Ivanausku aktyviai veikė visa bendruomenė.

Progimnazija turi net tris mokymosi erdves už progimnazijos ribų, kuriomis gali naudotis visa miesto bendruomenė ir svečiai: Inkilų instaliacija – Tauragės „Kartų parke“, Miegapelių alėja – Tauragės raj. Pagramančio regioniniame parke, Partizanų žūties vieta – Tauragės raj. Kaziškės miške.

Išskleisti Suskleisti
Šachmatai mokykloje

Mokydamiesi žaisti šachmatais vaikai įgyja gebėjimų reikalingų realiame gyvenime: taktikos, kūrybiškumo, atkaklumo, apskaičiuotos rizikos, gebėjimą pralaimėti ir tinkamai į tai reaguoti. Šachmatai – nuolatinis tobulėjimas ir pažanga!

„Šachmatai – pagal formą – žaidimas, pagal turinį – menas, pagal įsisavinimo sunkumą – mokslas.“
(T. Petrosianas)

Šachmatų žaidimo mokytis pradedame pradiniame ugdyme. Pirmoje klasėje mokinių gebėjimai ugdomi pagal neformaliojo švietimo programą, o antrų-ketvirtų klasių mokiniams siūlomas šachmatų modulis.

Nuo 2015 metų šachmatais žaidžia visi pradinių klasių mokiniai. Žaidimo moko profesionalus šachmatų treneris.

Kasmet vyksta šachmatų turnyrai, į kuriuos įsitraukia visa progimnazijos bendruomenė, atvyksta garsūs šachmatininkai.

Išskleisti Suskleisti
Socialinis emocinis ugdymas

Bendruomenės nariai turi galimybę įsivertinti savo emocinį intelektą (EQ) ir gauti konsultacijas kaip jį tobulinti. Progimnazijoje vykdoma tėvystės įgūdžių programa „STEP“. Nuo 2006 m. progimnazijoje vykdoma psichologės – socialinės pedagogės parengta programa „Gyvenimo žemėlapis“, pagal kurią vedamos stovyklos – patyriminiai mokymai 3-4 klasėms – „Snaigutė“, 5-6 – „Snaigė“, „Sniego gniūžtė“ – 7-8 klasėse ir „Pūga“ šeimoms.

Socialinis ugdymas – tai procesas, per kurį vaikai ir suaugusieji įgyja ir mokosi efektyviai naudoti žinias, gebėjimus ir įgūdžius.

Tarptautinės jaunimo organizacijos „Sniego gniūžtės“ programos vadovės psichologės ir socialinės pedagogės Jolantos Daugalienės veikla įvertinta tarptautiniu ženklu „Išskirtinė lyderė“.

Nuo 2018 m. socialinis emocinis ugdymas progimnazijoje vykdomas kaip atskira pamoka. Socialinio emocinio intelekto ugdymo mokymuose dalyvauja ne tik mokytojai, bet ir tėvai. Kasmet organizuojamas stovyklas-patyriminius mokymus padeda vesti atitinkamų sričių profesionalai, lektoriai iš JAV.

Organizuojamos vasaros stovyklos, kurių pavadinimuose slepiasi konkreti metų filosofija – „Sparnuotas vasaros svajonių karavanas“, „Išvirkščias pasaulis“, „Yra Kažkas, ko niekada nematyti“, „Baltoje vėjų pievoje“, „Pavyzdžiui… Raudoni sandaliukai“ ir kt.

Išskleisti Suskleisti
Užsienio kalbų mokymas

Pasinaudodami kalbų mokymuisi palankiu amžiaus tarpsniu  ir gerindami užsienio kalbų mokymosi rezultatus vėlesniais etapais anglų kalbos pradedame mokyti nuo pirmos klasės.

„Nusiteikite, kad ir kas benutiktų – jūs išmoksite kalbą“.
Kata Lomb

Skatindami gabių mokinių kūrybinių, meninių ir viešojo kalbėjimo gebėjimų lavinimą, inicijavome 7-8 klasių mokinių oratorių anglų kalba konkursą nuo 2014 m. Tauragės rajono savivaldybėje, nuo 2016 m. Lietuvos Šaltinio vardą turinčiose mokyklose, nuo 2017 m. respublikoje (nuo 2020 m. konkursas įtrauktas į Lietuvos mokinių dalykinių olimpiadų, konkursų ir kitų renginių grafiką).

Išskleisti Suskleisti

  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
7. 14.45 – 15.30
  • 0. 08.00 – 08.45
  • 1. 08.55 – 09.40
  • 2. 09.50 – 10.35
  • 3. 10.55 – 11.40
  • 4. 12.00 – 12.45
  • 5. 12.55 – 13.40
  • 6. 13.50 – 14.35
  • 7. 14.45 – 15.30